Daar zijn we dan!

25 september 2020 - Beiroet, Libanon

Na al die maanden dat we uitzagen naar onze tijd in Libanon, de vele keren dat we hebben getwijfeld of we er wel ooit zouden komen… nu zijn we er gewoon.

We hebben een hele voorspoedige reis gehad, we waren snel door de douane heen, hoefden toch niet meer op corona getest te worden. Dus toen we de deur uit liepen, de taxi chauffeur met een bordje met “NEST” erop zagen wisten we zeker: We zijn er! Het is gewoon gelukt. We zagen best op tegen de reis, maar God hielp en gaf deze voorspoedige reis. Daar zijn we dankbaar voor.

Onderweg naar de NEST haalden we herinneringen op aan vorig jaar. “Weet je nog, toen was hier volgens mij een roadblock en overal vuur op de weg”. Nu konden we zo doorrijden! We zochten naar schade door de explosie, soms zagen we wat flats waarvan een paar ramen nog door plastic vervangen waren. Maar het zag er echt al heel opgeruimd en netjes uit! Daar verbaasden we ons wel over. Later begrepen we dat de grootste schade verderop in de stad is, daar zijn we nog niet langs gekomen.

Na een korte nacht hebben we gisteren onze kamer een beetje ingericht. Foto’s en kaarten opgehangen, onze boeken neergezet. We zijn maar wat blij met onze kamer! Het is echt ruimer dan we hadden gedacht en de badkamer is ook heel netjes en ruim! Hier houden we het best een poosje vol.

Als Jan aan zijn bureau werkt heeft hij typisch libanees uitzicht: flats, balkons met gordijnen of glazen puien ervoor. Maar, daar is niets mis mee. Zo weten we iedere keer weer als we uit het raam kijken, we zijn in Libanon.

We mogen helaas het gebouw nog niet echt uit, de regels wat betreft testen en quarantaine zijn net voordat wij aankwamen verandert. Tja, vooruit. Gelukkig vervelen we ons niet. We hebben al met wat andere studenten kennis gemaakt, wat docenten en professors gesproken. Jan is al druk bezig met nog meer lezen voor zijn scriptie en ik kan hier wat typewerk doen.

Aanstaande maandag wordt het collegejaar geopend en dan hebben we ons eerste college. We zijn er nog niet helemaal uit welke colleges we allemaal gaan volgen, dus de komende twee weken gaan we zo veel mogelijk colleges bijwonen en dan beslissen we daarna! Het is allemaal interessant😊maar we moeten toch kiezen.

Voor nu, een hartelijke groet en we houden jullie wel weer op de hoogte!

Ps: onderaan de website kan je je mailadres invoeren, dan krijg je automatisch bericht als we een nieuwe blog plaatsen!

1. Piet en Petra Vonk:
    28 september 2020
    Fijn dat jullie een goede reis hebben gehad en veilig zijn aangekomen. Inmiddels al op verkenning uit gegaan denk ik. Leuk om een kijkje te hebben in jullie woonomgeving voor de komende maanden. Helaas geen ligbad Marlies!!. Sterkte in alle voorbereidingen en oriëntaties. Een hartelijke groet van Oom Piet en Tante Petra