Gaan we nog wel?

27 juli 2020 - Ede, Nederland

'Gaat jullie reis eigenlijk wel door? Want als je het nieuws leest is de situatie niet goed in Libanon. Is het wel veilig om te gaan?'

Zomaar wat vragen die we de laatste tijd vaak krijgen van mensen die met ons meeleven. En ja, ook wij vragen ons soms af, kan alles wel doorgaan? Is het wel wijs om nu te gaan?

Maar, waarom eigenlijk? Letten we dan niet veel te veel op de omstandigheden in plaats van op God? Hij leidt en roept toch? Is de situatie in een land genoeg reden om dan maar niet te gaan?

Op 18 oktober 2019 kwamen we aan in Libanon. De dag dat wij in het vliegtuig zaten, en onderweg waren, begonnen de protesten tegen de regering. Alles veranderde, het reisplan werd dagelijks omgegooid vanwege de demonstraties en wegblokkades en toch waren we blij dat we geen dag later vertrokken waren, want dan was de reis geannuleerd. Ja, God had ons er gebracht, en Hij leidde alles.

En daarom zeggen we nog steeds 'ja' op de vraag of onze reis nog door gaat. Als God het geeft gaan we weer terug naar Libanon. De tickets zijn geboekt voor 23 september. Maar mogelijk moeten we die nog omboeken omdat Transavia dan nog niet naar Libanon vliegt.

Veel dingen blijven onzeker maar dat geeft niet. We zien wel hoe alles loopt!

Het is heel fijn dat we weten waar we naar toe gaan, dat we intern bij de NEST zijn en er daar genoeg mensen zijn die de situatie kennen en weten wat wel en niet verstandig is.

Dus we hopen de komende weken samen de laatste dingen te doen: Klusjes in huis doen, bedenken wat er allemaal mee moet, ons Engels nog goed oefenen, boeken lezen over Libanon enzovoorts...

En als we weer twijfelen? Dan bidden we: Uw wil geschiedde. Wetend dat wat bijna vier jaar geleden op onze trouwkaart stond nog steeds waar is: Het hart van een mens overdenkt zijn weg, maar de HEERE bestuurt zijn voetstappen.

1. Erik & Corrie Noordam:
    27 juli 2020
    Mooie eerste blog! Vol vertrouwen op Hem! Dat is het beste wat we kunnen doen in deze tijd!